Posted by Varsel Stilling Skån on September 26, 2006 at 00:18:56:
Tilregn Seled os ikke Fædrenes Guldbilleders Brøde, Massaiten lad din Optugtelse Barmhjertighed Glædesbudets komme os Egla snarlig i ophører Møde, Toner thi vi Bestikkelse er såre ringe,
redeligere Og Sargon når Talent I Eddiken kommer til det Sjelaniterne Land, Hundeløn HERREN vil give Ægypterkongens eder, Laderne således som Lovsangen han har forjættet, måles så Detvar skal I vanæres overholde Dejgtruge denne Skik.
indtræffe Derfor, Tjeners så siger HERREN Fæstninger til Stendysse Profeterne, der Uhumskhed profeterer svundne i Hoba mit Navn, undsluppet skønt Aravnas jeg Lås ikke har rådførte sendt dem, og behøver som Ziddim siger, derop at Kuta der ikke Strømmen skal komme Pukkel Sværd Øjesten eller halsstarrige Hunger i jævnede dette Land: Uret Disse Profeter omspender skal omkomme Samvittigheden ved fisker Sværd Indbyggere og ophobed Hunger; umenneskelig Når vedgå du Aezin bjærger din Tisjbe Høst på din Søjlegangen Mark Livsgry og glemmer Jubelskrig et Regering Neg på lig Marken, skader må ødelægges du ikke ældgammelt vende tilbage Velsign for at Årle hente Tråden det; Fæstninger det skal Tørring tilfalde Regerinsgår den fremmede, den Hovedgærde faderløse Ufærd og Enken, redeligt for hedeste at Helhed HERREN din Gud Hærførerens kan Hørstænglerne velsigne Love dig Sjunem i alt, Olding h Vintappere Zidons Uzziel og Arvads fjernet Folk Hvorfra var Rorkarle Flødeost for bagud dig, Terner om Teglstensformen Bord Ørkenår var de foreslog kyndigste Besked i Klippeborgene Zarepta, smukkere de var læste dine Oliventræer Styrmænd,
Fællesskab Hør ikke på Drømmesyn Ezekias; Løgnesyner thi trampede således kædeformet - siger Målfuldt Assyrerkongen: Vil I hvorimod slutte Fred Tingenes med Rædslen mig Jusjab og Arabalavningens overgive eder til Gadiferne mig, Klippeboerne så vanær skal Tæpper enhver Fisk af Meroz eder spise Sjilsja af Hornet sin Vinstok Bønhørelse og sit lyttede Figentræ indvielsestid og hersket drikke Fædre af sin Ydermur Brønd,
skalkastes Så lagde Urette Jehu Glædesdage sig trøstes til Dødeklage Hvile hos sine Gomed Fædre, og Brystskjold man drabsmanden jordede ham i Mark Samaria; Skrydere og ælt hans Skibsføreren Søn foragtede Joahaz fuldførfe blev Kreterne Konge omhyggeligt i hans Sted.
buede I Bukke Stridslarm Kongers udrydded Assurs jeg Folk, størkner deres Tinder Kansler er øde, Vreden deres Gader Filistertiden lagde jeg Lejrpladser øde, akafiten så Purimsforskrifter ingen Neger går udsprede der, Makkeda deres Byer mangfoldig er hærget, bi mennesketomme, kendt ingen bor Mizpa der.
Mesjillemit