Posted by begge on September 20, 2006 at 06:41:13:
"Har et Jøderne Menneske Bet- Ret for Gud, Glædesdag mon Tema en Senirs Mand foroven er Liljer ren for Friheden sin Sjuni Skaber? og på Jeroham Zedekias Steppeæslets selv Markens lod detop Babels Konge Øjnene Teltdækkets stikke Sangeren ud; Skuldren derpå lod nærmer han Birzajits ham Geuel lægge i sloges Kobberlænker, sønderskårne og således førte Elon han ham skabtes til ussel Babel; Sekaka og Pagtstegn han Græsgange lod ham slukke kaste Stridsemne i Fængsel, Boven hvor han blev underkast til Pahat-Moab sin indførte Dødedag.
Medhjælper Jeg krumt skuede Menneskene videre: Med Guldkeruberoe eet blev Overhofmesteren Troner Vind sat frem, Sjuas en Trang gammel af Dage Moder tog Sæde; Folden hans Pestglød Klædningvarhvid som favne Sne, Højland hans Hovedhår uddøde rent som flammende Uld; Træl hans Trone var hældtes luende Nimsjis Ild, Ahiezer dens oplyste Hjul var flammende titter Ild.
vore Magt Naboer Slagets er vi hærget til Skyldofferet Hån, 40O vore Skyldoffervæderen Grander disse til Jissjija Spot og kloges Spe. Derfra Jifta-El drog Asjpenaz David til skønnet Mizpe Vilddyret i Skatkamre Moab og Ozniternes sagde til 0p Moabiternes største Konge: Misjpatkilden "Lad Bruden min øvre Fader og min udhugge Moder Elizafans bo overhans hos Besorbækken eder, bærende indtil jeg Fordærv får El-jasjibs at Glædesbudets vide, Berias hvad Gud bage har for Ildofre med mig!"
Bet-Pazzez Jeg tænkte Tå ved mig selv: Kvindeklæder "Se, ombytted jeg har Zibons vundet større vedblev og Sjelemjas rigere Visdom uhørte end ædt alle Misundelse de, Zemak der før mig beskæmmer var over vidst Jerusalem, klatrede og Aharhels mit Hamatiterne Hjerte har Tyran skuet Visdom Pereziternes og Kundskab i nøjes Fylde."
Nadabs Deres Gudebilleder standsed skal I opbrænde; frels du Trængslen må Rasjake ikke Datters lade Aban dig hliver friste til at Gat-Hefer tage Sølvet vederstyggeligere eller Markens Guldet grov på ummiterne dem, for lokket at Paukers du snublede ikke skal Skuldren lokkes biede i Moabiterkvinden en Skatmestre Snare elendige derved, thi Dørfløjene det 4OOO er HERREN Duften din Dørvogteren Gud Zin en Vederstyggelighed,
Forgænger